سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه از صدور کارت مخصوص تبلیغ برای بانوان مبلغه به منظور جلوگیری از هر گونه سوء‌استفاده فرصت‌طلبان شد.

به گزارش سرویس استانهای مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سید محمود صانعی، مدیر تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست توجیهی طرح ساماندهی مبلغان خواهر استان تهران با اشاره به رشد و گسترش فضاهای تبلیغی گفت: در عصر کنونی جامعه و با توجه به رشد و گسترش عرصه‌ها و فضاهای تبلیغی، ابزارهای پیچیده ای در دنیای جدید وجود دارد که فرصت‌ها و فضاهای تبليغی را در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف، فراروی مبلغین قرار داده است.

وی گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آنچه باعث بوجود آمدن فضای ارزشمند دینی در منطقه شده است، استفاده از ابزارهای مجازی بوده، در غير اين صورت رسانه‌های مختلف با توجه به محدودیت‌های موجود نمی توانستند تأثیر کلان و ماندگار را داشته باشند؛ بنابراین یکی از عرصه‌های جدیدي که باید خواهران مبلغ جهت کار آمدی نسبت به آن آشنا باشند استفاده از فضاهای مجازی تبلیغی است.

مدیر تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور به نظم، وحدت رویه و یکسان سازی فرایند تبلیغ تأکید کرد و افزود: در کشور ما مراکز متعددی در امر تبلیغ وجود دارد اما وجود مراکز مختلف با مدیریت‌های متفاوت، متأسفانه چالش‌ها، پراكندگي‌ها و نابسامانی‌هایی را در عرصه تبلیغ به همراه داشته است.

وي با اشاره به اعضاي تشكيل دهنده اين ستاد، گفت: حوزه علمیه خواهران، حوزه علمیه برادران، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعضی مراکز دیگر که در امر تبلیغ دخالت دارند از جمله اعضاي تشكيل دهنده اين ستاد می‌باشند.

مدیر تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صدور کارت تبلیغی خواهران مبلغه برای جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحيت در جمع بانوان ضروری دانست.

وي ارزيابي مبلغان حوزه‌هاي علميه خواهران را گام بعدی در عرصه ساماندهي مبلغان قلمداد كرد و افزود: ارزيابي مبلغان حوزه‌هاي علميه خواهران در دو مرحله اخلاقي، علمي و مهارتي انجام مي شود كه مرحله اول توسط مدير و معاون فرهنگي مدرسه علميه و مرحله دوم به صورت تخصصي توسط ارزيابان مربوطه انجام مي گيرد.

حجت الاسلام صانعی، افزود: در شش ماه نخست سال جاری 238 نفر از خواهران طلبه از 16 مدرسه علمیه شهر تهران در تبلیغ مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصله از این ارزیابی، نشان دهنده وجود مبلغاني توانمند و فعال در شهر تهران می‌باشد.

گفتنی است، این نشست روز گذشته در مدرسه علمیه بانوامین تهران و با حضور شخصیت‌های حوزوی از جمله مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی استان تهران، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha